SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:services.scigloo.org:122546"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:services.scigloo.org:122546" > Estimation of wave ...

Estimation of wave loading induced fatigue accumulation and extreme response of a container ship in severe seas

Mao, Wengang, 1980- (författare)
Chalmers tekniska högskola Göteborgs universitet, Institutionen för matematiska vetenskaper, matematisk statistik
Li, Zhiyuan, 1974- (författare)
Chalmers tekniska högskola, Institutionen för sjöfart och marin teknik, Fartygsdesign
Galtier, Thomas, 1982- (författare)
Chalmers tekniska högskola Göteborgs universitet, Institutionen för matematiska vetenskaper
visa fler...
Ringsberg, Jonas, 1971- (författare)
Chalmers tekniska högskola, Institutionen för sjöfart och marin teknik, Fartygsdesign
Rychlik, Igor, 1952- (författare)
Chalmers tekniska högskola Göteborgs universitet, Institutionen för matematiska vetenskaper, matematisk statistik
visa färre...
Chalmers tekniska högskola Institutionen för sjöfart och marin teknik, Fartygsdesign. 
Chalmers tekniska högskola Göteborgs universitet Naturvetenskapliga fakulteten. Institutionen för matematiska vetenskaper. 
visa fler...
Chalmers tekniska högskola Göteborgs universitet Naturvetenskapliga fakulteten. Institutionen för matematiska vetenskaper, matematisk statistik. 
visa färre...
2010
Engelska.
Ingår i: Proceedings of the ASME 29th International Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering (OMAE 2010) in Shanghai, China, June 6-11, 2010. - 978-0-7918-4910-1 ; 2, s. 133-1412010-20125
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The hydrodynamic analysis of a 4400 TEU container ship with constant forward speed is carried out by the nonlinear numerical code WASIM in the time domain under severe sea states. Straightforward fatigue estimation is performed using the rainflow counting approach based on simulated time series of stresses. The narrow-band approximation, which has been validated in previous work with good accuracy by full-scale measurement of a 2800 TEU container ship, is implemented to estimate the fatigue damage based on the same responses. It is concluded that a slight deviation from the Gaussian process does not influence the fatigue estimation by narrow-band approximation. In addition, extreme response is defined by the level up-crossing approach. The Gaussian crossing model using Rice’s formula is employed to predict the extreme response based on the responses from above numerical analysis. It shows that the Gaussian model is not suitable for this prediction. A more complicated level crossing model is proposed which is based on the Laplace Moving Average method. Its accuracy in prediction of extreme responses is analyzed and presented with good agreement by means of numerical simulations.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Matematik -- Sannolikhetsteori och statistik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Mathematics -- Probability Theory and Statistics (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Maskinteknik -- Farkostteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Mechanical Engineering -- Vehicle Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Matematisk statistik
Mathematical statistics
Farkostteknik
Vehicle engineering
Fatigue
nonlinear hydrodynamic
narrow-band approximation
level up-crossing
Laplace Moving Average
extreme response
100-year stress

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy