SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "WFRF:(Brunow Dagmar) ;mspu:(chapter);pers:(Brunow Dagmar)"

Sökning: WFRF:(Brunow Dagmar) > Bokkapitel > Brunow Dagmar

  • Resultat 1-10 av 47
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  •  
2.
  •  
3.
  •  
4.
  •  
5.
  •  
6.
  • Brunow, Dagmar (författare)
  • Aus weiblicher Perspektive : Ein Vorwort
  • 2007
  • Ingår i: Frauen und Apfelbäume. - Zürich : Atrium-Verlag. - 9783855355006 - 3855355002
  • Bokkapitel (populärvet., debatt m.m.)
  •  
7.
  •  
8.
  •  
9.
  • Brunow, Dagmar, 1966- (författare)
  • British Queer Cinema, ed. Robin Griffiths
  • 2007
  • Ingår i: Extremismus. - Mainz : Ventil. - 9783931555153 ; , s. 282-282
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
  •  
10.
  • Brunow, Dagmar (författare)
  • Deconstructing Essentialism and Revising Historiography : The Function of Metareference in Black British Filmmaking
  • 2011
  • Ingår i: The Metareferential Turn in Contemporary Arts and Media. - New York : Rodopi. - 9789401200691 - 9401200696 ; , s. 341-355
  • Bokkapitel (refereegranskat)abstract
    • This article describes the function of the metareferential turn in black British filmmaking of the 1980s. Metaisation is here a result of the impact of European art cinema (Godard, Paradjanov, Kluge) as well as of Third Cinema practice and of the ‘essay film’ represented by Alain Resnais, Chris Marker and Jean-Luc Godard. Using the examples of Handsworth Songs and Seven Songs for Malcolm X by the Black Audio Film Collective, directed by John Akomfrah, as well as Isaac Julien’s Looking for Langston and The Attendant, this article outlines five functions of metareference. First, it can be regarded as a means to counter and reflect on the absences in the visual archive in Britain and of questioning the master narrative of British historiography. Second, it is used as a way of transgressing the boundaries of representation and of escaping the fruitless debate about negative and positive stereotypes. Third, metaisation is employed as an artistic strategy in order to inscribe oneself as an auteur into film historiography. Fourth, it can be regarded as a means of escaping the critical label of the social realist filmmaker who deals with the representation of black experiences. Finally, metaisation contributes to a reconceptualisation of the works in terms of both media theory and the essay film.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-10 av 47

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy