SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Bergqvist Johanna) ;pers:(Bergqvist Rydén Johanna);srt2:(2023)"

Search: WFRF:(Bergqvist Johanna) > Bergqvist Rydén Johanna > (2023)

  • Result 1-4 of 4
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Bergqvist Rydén, Johanna, et al. (author)
  • Att vara sjuk på 1500-talet
  • 2023
  • In: Sverige 1523. - 2002-3006. - 9789187491412 ; 2023, s. 280-297
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
2.
  • Bergqvist Rydén, Johanna, et al. (author)
  • Bardskärer, apotekare och läkare
  • 2023
  • In: Lunds domkyrka : Idéer och världsbilder - Idéer och världsbilder. - 0284-1894 .- 1401-1301. - 9789170614231 - 9789170614712 ; 245, s. 273-277
  • Book chapter (peer-reviewed)abstract
    • Under medeltiden, men även under århundradena närmast efter, var läkekonsten och vården av sjuka ett brokigt kunskapsfält med flera olika traditioner, medicinska kulturer och praktiker. Sedan medeltiden hade kristenheten dryftat och stridit om vilket ansvar människan har för sin kropp i förhållande till Guds allmakt över liv och död, om smärtans ok visavi lidandet som möjlighet till religiös botgöring och frälsning, och om den förgängliga kroppens betydelse jämförd med den odödliga själens. Samtidigt formades läkekonsten (eller läkekonsterna) av praktiska erfarenheter och konkreta behov. Arkeologiskt och historiskt material kan belysa läkekonsten sådan den var i Lunds stad under medeltidens senare hälft och fram till och med 1600-talet.
  •  
3.
  • Bergqvist Rydén, Johanna (author)
  • Pedagogiska dilemman vid anonymiserad examination och bedömning
  • 2023
  • In: Högre utbildning. - 2000-7558. ; 13:3, s. 87-96
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Advantages and disadvantages of anonymisation of assessment procedures have been discussed for decades. It is not difficult to understand why the issue has been on the agenda for such a long time. To a large extent, both in Sweden and internationally, it is the students who request anonymisation in examination procedures, and their demands stem from a concern about bias in assessment and grading. In Sweden, anonymized assessment was introduced at many higher education institutions about a decade ago. The implementation, however, was rarely preceded by discussions about potential pedagogical consequences. Research of later years on effects of anonymisation, as well as knowledge about the effects of assessment on student learning, call for a discussion. Researchers have not been able to find evidence of positive consequences of anonymisation in terms of reduced bias in grading. Instead, there is a risk that central qualities in assessment procedures are undermined by an assessment culture steered by requirements on anonymisation. For example, qualities such as feed forward, assessment of progression, the development of learning-oriented assessment forms and a relationship rich higher education are at risk. In this article, I advocate a certain degree of caution when it comes to the implementation of anonymized assessment methods, and call for a nuanced discussion, focusing assessment as a tool for student learning.
  •  
4.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-4 of 4
Type of publication
book chapter (2)
conference paper (1)
journal article (1)
Type of content
peer-reviewed (3)
other academic/artistic (1)
Author/Editor
Steen, Karin (1)
Sonesson, Anders (1)
Brodin, Eva (1)
Dunér, David (1)
Gejrot, Claes (1)
show more...
Ljungqvist, Marita (1)
show less...
University
Lund University (4)
Language
Swedish (4)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (2)
Humanities (2)
Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view