SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "L4X0:2000 9216 "

Search: L4X0:2000 9216

  • Result 11-19 of 19
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
11.
  •  
12.
  • Högskolepedagogisk debatt : Tema: Framtidens lärarroll
  • 2024
  • Editorial collection (other academic/artistic)abstract
    • Den 18 augusti 2021 genomfördes den årliga konferensen Lärarlärdom som drivs utifrån ett samarbete inom Lärosäten syd mellan de högskolepedagogiska avdelningarna vid Blekinge Tekniska Högskola (BTH), Högskolan Kristianstad (HKR) och Malmö universitet (MAU). Konferensens syfte är trefaldigt: 1. att erbjuda en mötesplats där undervisande lärare, pedagogiska utvecklare, bibliotekarier, studieadministratörer, personal i stödfunktioner, ledning och studentkår kan träffas för kvalificerade samtal kring utbildningskvalitet och lärande. 2. att skapa ett forum som inspirerar till diskussion och kunskapsbildning om och kring lärande och undervisning i högre utbildning samt villkoren för denna verksamhet 3. att etablera en plattform som ger lärare tillfälle att presentera sin reflekterade erfarenhet och dokumenterade kunskap kring lärande och undervisning i högre utbildning. Högskolan Kristianstad stod som värd och för andra året i rad genomfördes konferensen digitalt vilket i sig anknöt till konferensens tema. Framtidens lärarroll är ett angeläget tema då villkoren för såväl arbete som studier inom högre utbildning har förändrats raskt sedan våren 2020. Utan förvarning blev vi alla, oavsett erfarenhet, hemförlovade för att därifrån sköta vårt arbete och studenterna sina studier. Samtidigt är det inte bara pandemin och digitaliseringen som påverkat vårt sätt att undervisa och studera under de senaste decennierna. Strävan mot ett mer studentcentrerat förhållningssätt är i sig utmanande. Bidragen i detta nummer under temat Framtidens lärarroll handlar om eller associerar till vad som håller på att förändras men framför allt blickar de framåt!
  •  
13.
  • Högskolepedagogisk debatt : Tema: Samverkan
  • 2022
  • Editorial collection (other academic/artistic)abstract
    • Skriftserien Högskolepedagogisk debatt ges ut av avdelningen för Bibliotek och högskolepedagogik (BHP) vid Högskolan Kristianstad. För innehållet står lärare och forskare vid högskolan som med sina bidrag vill stimulera den pedagogiska utvecklingen både internt och externt. Även medarbetare från andra lärosäten bjuds in att publicera i tidskriften. I år är det tio år sedan första numret utkom och vi har hunnit med hela sexton olika teman sedan dess. Med anledning av 10-årsjubileumet finns ett bidrag som innehåller intervjuer med personer som var med redan från start. Detta nummer, som har temat Samverkan, ringas av gästredaktör Lisa Källström. Utifrån Högskolan Kristianstads strategi 2021–2025 ”Större bidrag till vårt samhälle” reflekterar hon kring
  •  
14.
  •  
15.
  • Högskolepedagogisk debatt : Akademiska litteraciteter
  • 2023
  • Editorial collection (other academic/artistic)abstract
    • I detta temanummer får läsaren ta del av ett antal bidrag som rör akademiska litteraciteter, med utgångspunkt från såväl kollegiala utvecklingsprojekt som teoretiska reflektioner och undervisningsmetodik. Bidragen visar på att temat är såväl komplext som mångfacetterat, samtidigt som de ger värdefulla inspel kring dess centrala frågor: hur studenter läser, talar, söker, skriver och presenterar inom högre utbildning. Låt dem vara en inspiration till nya tankar och idéer kring hur arbetet med studenters akademiska litteracitet kan utformas.
  •  
16.
  • Omställning
  • 2021
  • Editorial collection (other academic/artistic)
  •  
17.
  •  
18.
  •  
19.
  • Högskolepedagogisk debatt : Rättssäker examination och artificiell intelligens
  • 2024
  • Editorial collection (other academic/artistic)abstract
    • Det föreliggande temanumret har fått titeln Rättssäker examination och artificiell intelligens (AI). Vad som impliceras är någon form av relation mellan de båda fenomenen. Lärosäten är hårt pressade att reda ut vilken den relationen egentligen är. Det finns inga givna svar så det är bäddat för att vi skall bli den sortens kunskapsorganisationer vi är menade att vara – sökande, prestigelösa och öppna för debatt om hur AI-applikationer inom i stort sett hela vår verksamhet kan användas på ett försvarbart sätt.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 11-19 of 19

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view