SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/216281"
 

Search: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/216281" > Att undersöka hållb...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist
LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00003016nam a2200253 4500
001oai:gup.ub.gu.se/216281
003SwePub
008240910s2014 | |||||||||||000 ||swe|
024a https://gup.ub.gu.se/publication/2162812 URI
040 a (SwePub)gu
041 a swe
042 9 SwePub
072 7a vet2 swepub-contenttype
072 7a rap2 swepub-publicationtype
100a Lundberg, Erik,d 1978u Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för turism,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Tourism,Department of Business Administration, Marketing Group4 aut0 (Swepub:gu)xlueri
2451 0a Att undersöka hållbarheten av idrottsevenemang - slutrapport för projektet EVINN
264 1a Göteborg :b University of Gothenburg,c 2014
520 a Rapporten är slutresultatet av arbetet i Interreg IV-projektet EVINN – eventbaserad innovation (2012-2014). Handelshögskolan vid Göteborgs universitet har medverkat inom ramen för projektet för att utveckla en utvärderingsmodell för idrottsevenemang. Utvärdering av ekologisk, social, kulturell och ekonomisk hållbarhet har tidigare utvecklats för industriella projekt (t.ex. Triple Bottom Line) och dessa metoder har, i samarbete med evenemangsnäringen, anpassats till idrottsevenemang. Målet har varit att utveckla en modell för att utvärdera hållbarheten av idrottsevenemang. En ny modell innebär en innovation mot en mer relevant beskrivning av evenemangens effekter ur ett hållbarhetsperspektiv. Huvudsakliga samarbetspartner under projektets gång har varit GöteborgsVarvet och Göteborg & Co som assisterat med datainsamlingar och finansiella medel för att utveckla modellen. Under projektets gång har modellen testats på både GöteborgsVarvet (2012) och Inomhus-EM i Göteborg (2013). Dessa två studier tillsammans med tidigare forskning bedriven vid Centrum för turism på Handelshögskolan i Göteborg ligger till grund för slutrapporten. Följande text är tänkt att fungera som en handbok för att genomföra liknande studier i liknande kontexter. Parallellt har akademiska texter publicerats i tidsskrifter vilka vi hänvisar till för fördjupad förståelse.
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Ekonomi och näringslivx Företagsekonomi0 (SwePub)502022 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Economics and Businessx Business Administration0 (SwePub)502022 hsv//eng
700a Andersson, Tommy D.,d 1947u Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för turism,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Tourism,Department of Business Administration, Marketing Group4 aut0 (Swepub:gu)xandet
700a Armbrecht, Johnu Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centrum för turism,Department of Business Administration, Marketing Group,Centre for Tourism4 aut0 (Swepub:gu)xarmjo
710a Göteborgs universitetb Centrum för turism4 org
8564 8u https://gup.ub.gu.se/publication/216281

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view