SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/226197"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/226197" > Linking event quali...

  • Andersson, Tommy D.,1947Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centrum för turism,Department of Business Administration, Marketing Group,Centre for Tourism (författare)

Linking event quality to economic impact: A study of quality, satisfaction, use value and expenditure at a music festival

  • Artikel/kapitelEngelska2017

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2015-11-17
  • SAGE Publications,2017

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/226197
  • https://gup.ub.gu.se/publication/226197URI
  • https://doi.org/10.1177/1356766715615913DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The aim of this study is to develop and test, in an event context, a model describing the relationships between perceived quality, satisfaction, use value and consumer expenditures. A model is proposed and tested using data from a Web and telephone survey of 326 visitors to a Swedish music festival. Findings from bivariate correlation, multiple regression and structural equation models show that links are significant and support a chain of dependencies. Better managed festivals seem to generate higher economic impact at the destination as well as in the festival area. Implications of this are that festival managers can influence the economic impact by careful design, planning and operation of the festival and that the DMO can positively influence the economic impact by monitoring the quality of publicly supported festivals and events. Quality standards and quality certification could provide means for such developments.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Armbrecht, JohnGothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centrum för turism,Department of Business Administration, Marketing Group,Centre for Tourism(Swepub:gu)xarmjo (författare)
  • Lundberg, Erik,1978Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centrum för turism,Department of Business Administration, Marketing Group,Centre for Tourism(Swepub:gu)xlueri (författare)
  • Göteborgs universitetFöretagsekonomiska institutionen, Marknadsföring (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journalof Vacation Marketing: SAGE Publications23:21356-76671479-1870

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy