SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-28930"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-28930" > Mobile marketing :

Mobile marketing : A literature review on its value for consumers and retailers

Roger, Ström, 1963- (författare)
Högskolan i Halmstad,Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)
Vendel, Martin, 1963- (författare)
KTH,Entreprenörskap och Innovation,Royal Institute of Technology (KTH), Stockholm, Sweden
John, Bredican (författare)
ISC Royal Holloway, University of London, Egham, United Kingdom
visa fler...
Bredican, John, 1969- (författare)
Ström, Roger (författare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Oxford : Pergamon Press, 2014
2014
Engelska.
Ingår i: Journal of Retailing and Consumer Services. - Oxford : Pergamon Press. - 0969-6989 .- 1873-1384. ; 21:6, s. 1001-1012
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The article describes the existing knowledge of how mobile marketing can increase the value for consumers and retailers. Mobile device shopping, and consumers' use of mobile devices while shopping is shown to be both an extension of consumers' shopping behaviours developed on Internet-connected desktop and laptop computers (PC), and potentially new behaviours based on a mobile devices' uniquely integrated features such as camera, scanners and GPS. The article focuses on how mobile marketing creates value for consumers and retailers, enabling more precise research and development of managerial concepts and tools while providing both managers and academics with increased understanding of mobile marketing and its value outcomes for retailers. © 2014 Elsevier Ltd.

Ämnesord

SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

Mobile marketing
Integration
Value creation
Företagsekonomi
Business Studies

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy