SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-99280"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-99280" > Principals’ Profess...

Principals’ Professional Learning as Praxis-Oriented Change – Leading Digitalisation in Preschool Education

Johansson, Emelie, Doctoral student, 1985- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013),SOL-forsk
Forssten Seiser, Anette, 1965- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)
 (creator_code:org_t)
Dokuz Eylul University, 2024
2024
Engelska.
Ingår i: Research in Educational Administration and Leadership. - : Dokuz Eylul University. - 2564-7261. ; 9:1, s. 1-38
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article takes a practice perspective on professional learning to contribute through an empirical example of how professional learning can be arranged to enable change in and for professional practice, as well as for nurturing praxis. The theory of practice architectures is used to analyse the process of an action research (AR) in which principals investigated and changed their ways of leading digitalisation in preschool education. The theorising of the co-production of practices was used to visualise how the changes were enabled in this process, as the practices for professional learning and leading became interdependent through shared practice architectures. The findings describe how such a co-production of practices enabled a process in which the principals went from a technical to a practical approach to change, when leading digitalisation, which further resulted in a critical stance. This was a process that manifested professional learning as praxis-oriented change in which the principals’ professional judgement increased. 

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

co-production of practices
digitalisation
leading
preschool principals
theory of practice architectures
Pedagogiskt arbete
Educational Work

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Johansson, Emeli ...
Forssten Seiser, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Research in Educ ...
Av lärosätet
Karlstads universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy