SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-93706"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-93706" > Online learning :

Online learning : Interaction is not enough

Cleveland-Innes, Marta (författare)
Athabasca University, Canada
Garrison, R. (författare)
 (creator_code:org_t)
2005
2005
Engelska.
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study assessed the depth of online learning, with a focus on the nature of online interaction in four distance education course designs. The Study Process Questionnaire was used to measure the shift in students' approach to learning from the beginning to the end of the courses. Design had a significant impact on the nature of the interaction and whether students approached learning in a deep and meaningful manner. Structure and leadership were found to be crucial for online learners to take a deep and meaningful approach to learning.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Cleveland-Innes, ...
Garrison, R.
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy