SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-189665"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-189665" > How can students in...

How can students in vocational education be motivated to learn mathematics?

Muhrman, Karolina, 1976- (författare)
Linköpings universitet,Pedagogik och vuxnas lärande,Utbildningsvetenskap
 (creator_code:org_t)
2022-10-04
2022
Engelska.
Ingår i: Nordic Journal of Vocational Education and Training. - : Linköping University Electronic Press. - 2242-458X. ; 12:3, s. 47-70
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of this article is to discuss how mathematics teaching with a closer connectionto students’ vocational orientation can increase their motivation to learn mathematics.This article uses a motivation theory called self-determination theory to analyse interviews and observations made in two different studies investigating mathematics in vocational education. The results indicate that there are many vocational students who areunmotivated to learn mathematics because they do not see any relevance in the subject.However, there seem to be positive aspects regarding vocational students’ motivation tolearn mathematics when they are given the opportunity to work with vocational-integrated mathematics tasks, especially in a vocationally authentic environment. In relationto self-determination theory, it is possible to see increased motivation linked to a senseof meaningfulness, competence and self-determination, as well as increased social collaboration. However, teachers need to be observant of students’ goals for their studies,so that even those who do not see a future in the vocation they are training for will findmotivating factors for their learning in mathematics.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

vocational education
mathematics education
motivation
self-determination theory (SDT)
subject integration
Matematik
motivation
självbestämmande teorin
ämnesintegrering
infärgning

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Muhrman, Karolin ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Nordic Journal o ...
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy