SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-38570"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-38570" > Learning subject-sp...

Learning subject-specific L2 terminology : The effect of medium and order of exposure

Mežek, Špela (författare)
Stockholms universitet,Engelska institutionen,Stockholm University
Pecorari, Diane, 1964- (författare)
Linnéuniversitetet,Institutionen för språk (SPR),Linnaeus University
Shaw, Philip (författare)
Stockholms universitet,Engelska institutionen,Stockholm University
visa fler...
Irvine, Aileen (författare)
University of Edinburgh, UK
Malmström, Hans, 1980 (författare)
Chalmers University of Technology,Chalmers tekniska högskola,English Studies,Engelska
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Elsevier BV, 2015
2015
Engelska.
Ingår i: English for specific purposes (New York, N.Y.). - : Elsevier BV. - 0889-4906 .- 1873-1937. ; 38, s. 57-69
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In the globalised university environment, many university students are expected to learn subject-specific terminology in both the local language and the L2 (English) by learning from two media in two different languages: lectures in the local language and reading in L2 English. These students' bilingual learning is greatly affected by the learning strategies they employ. An experiment was designed to investigate the effects of student choice of learning media and the order of media on their learning and perception of learning of terminology in English. The results confirm that added exposure to terminology in different media, even in different languages, contributes to learning and show that, in some circumstances, learning terminology from reading may be more effective than learning it from a lecture. The results also show that students do not correctly judge their knowledge of terms learnt from different media in different languages and that they underestimate knowledge gained from reading in L2. Implications for teaching are discussed.

Ämnesord

HUMANIORA  -- Språk och litteratur -- Studier av enskilda språk (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Languages and Literature -- Studies of Specific Languages (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Språk och litteratur (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Languages and Literature (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Språk och litteratur -- Jämförande språkvetenskap och allmän lingvistik (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Languages and Literature -- Comparative Language Studies and Linguistics (hsv//eng)

Nyckelord

Bilingual learning
L2 terminology learning
Learning from L2 reading
Perception of learning
Student strategies
Parallel-language environment
Engelska med språkvetenskaplig inriktning
English
English

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy