SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-15512"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-15512" > Ironies of democracy :

Ironies of democracy : Purposes of education and the construction of citizens in Sweden, India and the United States

Mitra, Dana L. (författare)
Pennsylvania State University, Department of Education Policy Studies, Penn State University
Bergmark, Ulrika (författare)
Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
Kostenius, Catrine (författare)
Luleå tekniska universitet,Hälsa och rehabilitering
visa fler...
Brezicha, Kristina (författare)
Pennsylvania State University, Georgia State University
Maithreyi, R. (författare)
Centre for Budget and Policy Studies, Maitri Bhavan, No. 4, Basavanagudi, Bengaluru, Karnataka
Serriere, Stephanie (författare)
Pennsylvania State University, Division of Education, Indiana University Purdue University Columbus
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Intellect Ltd. 2016
2016
Engelska.
Ingår i: Citizenship Teaching and Learning. - : Intellect Ltd.. - 1751-1917 .- 1751-1925. ; 11:2, s. 191-210
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • With relatively few comparative studies of civics curricula in diverse democratic contexts and world regions, this article considers how civic values are negotiated in national curricular policy texts. To explore the purposes of education and the construction of citizens in curricular documents, we layer two theoretical frameworks together - Biesta’s framework examining the purposes of education and Westheimer and Kahne’s framework examining the types of civic education. Looking at curricular frameworks from Sweden, India and the United States, we engaged qualitative content analysis to identify common themes of civic values across these nations: workforce preparation, positioning in society and democratic questioning. We found growing commonality of how ‘citizenry’ is increasingly being defined in terms of individual contributions to the larger enterprises of the nation and the global economy.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Annan hälsovetenskap (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Other Health Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Pedagogik
Education
Health Science
Hälsovetenskap

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy