SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-92500"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-92500" > Philosophy for/with...

Philosophy for/with children, Teacher training, and Value transmission : Contradictions, problems and a solution

Gardelli, Viktor, 1985- (författare)
Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och ämnesdidaktik
 (creator_code:org_t)
1
London : Routledge, 2022
2022
Engelska.
Ingår i: Philosophy with Children and Teacher Education. - London : Routledge. ; , s. 14-22
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Some educational systems include a value transmission approach to moral education, which includes an aim to foster pupils into accepting a predetermined set of core values. Lipman, on the other hand, described P4C as an educational program which deals with the fostering of procedural values, but not substantive moral values (Lipman et al., 1980). This poses a problem for including a Philosophy for/with children approach into teacher education, since teacher students might find it difficult to fulfill both of these conflicting aims simultaneously.In this chapter, it is argued that Philosophy for/with children is indeed incompatible with value transmission. But, instead of rejecting Philosophy for/with children in teacher education, it is argued that there is a way of approaching moral education that is superior to value transmission, namely a dialogic approach under which Philosophy for/with children is not only possible, but a strong candidate for a reasonable way to treat moral matters in school. Hence, a potential obstacle for including Philosophy for/with children in teacher education is removed, and a strong argument for its inclusion is provided.

Ämnesord

HUMANIORA  -- Filosofi, etik och religion -- Filosofi (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Philosophy, Ethics and Religion -- Philosophy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

Philosophy
Ethics
Philosophy of Education
Philosophy with Children
Teacher education
Pedagogy
dialogue
education
critical thinking
Filosofi
Filosofi med barn
etik
lärarutbildning
pedagogik
värdegrund
dialog
utbildningsfilosof
kritiskt tänkande
Pedagogik
Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gardelli, Viktor ...
Om ämnet
HUMANIORA
HUMANIORA
och Filosofi etik oc ...
och Filosofi
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Luleå tekniska universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy