SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-9805"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-9805" > Från en annan(s) ut...

Från en annan(s) utsiktsplats : narrativt inriktade ansatser i specialpedagogisk forskning

Lang, Lena (författare)
Malmö högskola,Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)
Lansheim, Birgitta (författare)
Malmö högskola,Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)
Ohlsson, Lisbeth (författare)
Malmö högskola,Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)
 (creator_code:org_t)
Kristianstad University Press, 2012
2012
Svenska.
Ingår i: Bildning för alla!. - : Kristianstad University Press. - 9789197942232 ; , s. 27-34
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Sedan mer än 200 år har ”Bildning för alla!” varit en pedagogisk utmaning. Devisen är knuten till tankar om likvärdighet, delaktighet och allas rätt till utbildning i ett inkluderande samhälle, men i boken betonas samtidigt de pedagogiska utmaningar som dessa intentioner för med sig. I antologin tar 26 författare från de nordiska länderna och Storbritannien upp aktuella frågor som på olika sätt knyter an till uppgiften om hur utbildningssystemet kan utvecklas i förhållande till elevers olikheter. I boken behandlas teman som varit centrala i forskningen hos professor Jerry Rosenqvist, som nu efter mer än fyra decennier av pedagogisk verksamhet går i pension. Boken tillägnas honom.

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Lang, Lena
Lansheim, Birgit ...
Ohlsson, Lisbeth
Artiklar i publikationen
Bildning för all ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy