SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-228814"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-228814" > Socialization and a...

Socialization and accountability : Instructional responses to peer feedback in healthcare simulation debriefing

Nordenström, Elin, 1978 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
Lymer, Gustav, 1978- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
Lindwall, Oskar, 1974 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU),Department of Applied Information Technology (GU)
 (creator_code:org_t)
London : Routledge, 2023
2023
Engelska.
Ingår i: Medical and health-care interactions. - London : Routledge. - 9781003312345 ; , s. 239-258, s. 239-258
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In this chapter, we explore the organization of feedback in simulation-based team training for healthcare students at a Swedish university. The students in the investigated setting conduct team-training scenarios based on a patient simulator, after which their simulation performance becomes subject to joint discussion and feedback. The chapter considers instances in which instructors respond to prior critical feedback from students to peers. Prior studies have shown that peer feedback tends to be locally oriented and characterized by hedging and mitigation, whereas the feedback of instructors embodies a generalized stance that reframes local events in terms of professional considerations. In the chapter, we build on and qualify this characterization by (a) pointing out the relevance of students’ accounting practices in the delivery and reception of feedback and (b) showing how instructors address the generalizations inherent in student accounts and reframe them in terms of professional accountability. Socialization in healthcare settings includes not only the learning of different modes of conduct – it also operates at the level of accountability, addressing how the social and professional significance of conduct is constructed in accounts.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie-, kommunikations-, och informationsvetenskaper -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie-, kommunikations-, och informationsvetenskaper -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Media and Communication Studies (hsv//eng)

Nyckelord

pedagogik
Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy