SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-214446"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-214446" > Assessing curriculu...

Assessing curriculum agility in a CDIO engineering education

Brink, Suzanne (författare)
Leiden University, Leiden, Netherlands,Leiden University (UL)
Carlsson, Carl Johan, 1971 (författare)
Chalmers University of Technology, Gothenburg, Sweden,Chalmers tekniska högskola
Enelund, Mikael, 1965 (författare)
Chalmers University of Technology, Gothenburg, Sweden,Chalmers tekniska högskola
visa fler...
Georgsson, Fredrik (författare)
Umeå universitet,Institutionen för datavetenskap,Umeå University
Keller, Elizabeth (författare)
KTH,Lärande i Stem,Kungliga Tekniska Högskolan (KTH),Royal Institute of Technology (KTH)
Lyng, Reidar (författare)
NTNU Norwegian University of Science & Technology, Norway,Norwegian University of Science and Technology (NTNU)
McCartan, Charles (författare)
Queen's University Belfast, Belfast, United Kingdom
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Gothenburg, Sweden : Chalmers University of Technology, 2020
2020
Engelska.
Ingår i: The 16th international CDIO conference. - Gothenburg, Sweden : Chalmers University of Technology. - 9789188041272 - 9789188041289 ; 1, s. 13-24
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Change and individualization are two aspects that are important in innovative higher education. In this paper, we argue for how the concept of curriculum agility can be used as a framework for engineering education that is able to meet societal, environmental, and technological challenges. To both anticipate and meet the needs of the rapidly changing world, engineering education needs to have an organization that allows for innovation, change, and adaptation, with the capacity to respond within a (much) shorter timeframe than traditionally seen in higher education. The structure and processes of such organizations should include the time needed to establish and decommission new educational programmes, and the flexibility within the programmes. The CDIO's Curriculum Agility Working Group has defined seven principles for curriculum agility and has analysed how these relate to the CDIO Standards. This paper describes how the principles can provide guidance on both a curricular and institutional level. The principles are mapped against the CDIO Standards, relating to what is required for an agile curriculum, in order to indicate how the Standards can be utilized to assess the flexibility and agility of educational programmes.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Annan teknik -- Annan teknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Other Engineering and Technologies -- Other Engineering and Technologies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Educational Work (hsv//eng)

Nyckelord

Change Management
Curriculum Agility
Self-Assessment
Stakeholder Involvement
Standards 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Teknikvetenskapens lärande och kommunikation

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy