SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/352697"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/352697" > Imagine a Different...

Imagine a Different Future. Exploring Sustainable Development Trough Aesthetic Learning Processes

Häggström, Margaretha, 1962 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,HDK-Valand - Högskolan för konst och design,HDK-Valand - Academy of Art and Design
Motzfeldt, Gitte (författare)
 (creator_code:org_t)
2025
2025
Engelska.
Ingår i: •International Ecoliteracy Research Festival August 14-15 at Himmelbjerggaarden in Ry, Denmark..
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This poster presentation explores how aesthetic learning processes and artistic expression can be used as powerful tools in education for sustainable development (ESD). Drawing on examples from both teacher education and primary school settings, we highlight collaborative art projects in which participants, both student teachers and school pupils, engaged with complex sustainability issues by creating large-scale collective paintings. These artworks served as both process and product: as a process, they offered participants a way to explore and deepen their understanding of sustainability; as a product, they visualized individual and shared knowledge, values, and future visions. The participants addressed themes such as climate change, biodiversity, and social justice through embodied, emotional, and creative experiences. The artistic process allowed them to express hope and concern, to make sense of difficult and sometimes distressing topics, and to build a sense of community and agency. The paintings functioned as dialogic spaces, making visible the diverse understandings and prior knowledge students brought with them, as well as the new insights they gained through participation. By integrating ESD with aesthetic learning processes, the projects enabled learners to connect cognitive, emotional, and social dimensions of learning. The poster emphasizes the importance of such interdisciplinary and experiential approaches, suggesting that when students imagine and co-create visions of a different future, they do more than learn about sustainability, they begin to practice it.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Konst (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Arts (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Educational Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Annan utbildningsvetenskaplig forskning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Other Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Sustainability
Aesthetic Learning Processes
Collaborating art-works

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Häggström, Marga ...
Motzfeldt, Gitte
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
HUMANIORA
HUMANIORA
och Konst
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogiskt arbe ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Annan utbildning ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy