SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:researchportal.hkr.se/admin:publications/f8987917-91c4-43c2-8528-0aa8860d6692"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:researchportal.hkr.se/admin:publications/f8987917-91c4-43c2-8528-0aa8860d6692" > Att anpassa undervi...

Att anpassa undervisningen efter eleverna

Östlund, Daniel (författare)
Research on relational pedagogy,Forskning Relationell Pedagogik
 (creator_code:org_t)
Stockholm : Skolverket, 2017
Svenska.
  • Annan publikation (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Innehållet i artikeln lyfter praktiknära forskning som synliggör hur olika skolor har arbetat med att skapa inkluderande undervisning för att möta elevers olikheter. I denna forskning ger lärare exempel på hur de arbetar med stödjande strukturer i lärmiljön.  I artikeln belyses även Universal Design for Learning (UDL) som är ett ramverk för inkludering när det gäller planering, genomförande och utvärdering av undervisning.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
ovr (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Östlund, Daniel
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Av lärosätet
Högskolan Kristianstad

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy