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Sökning: WFRF:(Diel K)

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  • Lonnroth, K, et al. (författare)
  • Towards tuberculosis elimination: an action framework for low-incidence countries
  • 2015
  • Ingår i: The European respiratory journal. - : European Respiratory Society (ERS). - 1399-3003 .- 0903-1936. ; 45:4, s. 928-952
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • This paper describes an action framework for countries with low tuberculosis (TB) incidence (<100 TB cases per million population) that are striving for TB elimination. The framework sets out priority interventions required for these countries to progress first towards “pre-elimination” (<10 cases per million) and eventually the elimination of TB as a public health problem (less than one case per million). TB epidemiology in most low-incidence countries is characterised by a low rate of transmission in the general population, occasional outbreaks, a majority of TB cases generated from progression of latent TB infection (LTBI) rather than local transmission, concentration to certain vulnerable and hard-to-reach risk groups, and challenges posed by cross-border migration. Common health system challenges are that political commitment, funding, clinical expertise and general awareness of TB diminishes as TB incidence falls. The framework presents a tailored response to these challenges, grouped into eight priority action areas: 1) ensure political commitment, funding and stewardship for planning and essential services; 2) address the most vulnerable and hard-to-reach groups; 3) address special needs of migrants and cross-border issues; 4) undertake screening for active TB and LTBI in TB contacts and selected high-risk groups, and provide appropriate treatment; 5) optimise the prevention and care of drug-resistant TB; 6) ensure continued surveillance, programme monitoring and evaluation and case-based data management; 7) invest in research and new tools; and 8) support global TB prevention, care and control. The overall approach needs to be multisectorial, focusing on equitable access to high-quality diagnosis and care, and on addressing the social determinants of TB. Because of increasing globalisation and population mobility, the response needs to have both national and global dimensions.
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  • Nakatani, Yoshio, et al. (författare)
  • Role of Alanine Racemase Mutations in Mycobacterium tuberculosis D-Cycloserine Resistance
  • 2017
  • Ingår i: Antimicrobial Agents and Chemotherapy. - : AMER SOC MICROBIOLOGY. - 0066-4804 .- 1098-6596. ; 61:12
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • A screening of more than 1,500 drug-resistant strains of Mycobacterium tuberculosis revealed evolutionary patterns characteristic of positive selection for three alanine racemase (Alr) mutations. We investigated these mutations using molecular modeling, in vitro MIC testing, as well as direct measurements of enzymatic activity, which demonstrated that these mutations likely confer resistance to D-cycloserine.
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  • Schaberg, T, et al. (författare)
  • [Tuberculosis Guideline for Adults - Guideline for Diagnosis and Treatment of Tuberculosis including LTBI Testing and Treatment of the German Central Committee (DZK) and the German Respiratory Society (DGP)]
  • 2017
  • Ingår i: Pneumologie (Stuttgart, Germany). - : Georg Thieme Verlag KG. - 1438-8790 .- 0934-8387. ; 71:6, s. 325-397
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • In Deutschland ist seit 2015 ein deutlicher Anstieg der gemeldeten Tuberkulosefälle zu verzeichnen. Zurückzuführen ist dieser vor allem auf die aktuell vermehrte Migration. Durch die niedrige Inzidenz in den vorhergehenden Jahren konzentriert sich die Erfahrung im Umgang mit Tuberkulose immer mehr auf spezialisierte Zentren. Pneumologen wie auch andere Fachbereiche sind nun aber wieder häufiger an der Behandlung einer Tuberkulose beteiligt, sodass Fachwissen zur Standardtherapie wie auch zu selteneren Therapiesituationen benötigt wird. Die aktuelle Leitlinie zur Diagnostik und Therapie, einschließlich Chemoprävention und -prophylaxe im Erwachsenenalter fasst den derzeitigen Wissensstand zusammen und passt die Empfehlungen an die Situation in Deutschland an. Realisiert wurde die AWMF S2k-Leitlinie durch das Deutsche Zentralkomitee zur Bekämpfung der Tuberkulose e. V. (DZK) im Auftrag der Deutschen Gesellschaft für Pneumologie und Beatmungsmedizin e. V. (DGP). Zur Behandlung der Tuberkulose im pädiatrischen Bereich wird in Kürze eine eigenständige Leitlinie der entsprechenden Fachgesellschaften veröffentlicht. Im Vergleich zu den Empfehlungen von 2012 sind eigenständige Kapitel zur Labordiagnostik und zum therapeutischen Medikamentenmanagement entstanden. Die Kapitel Mehrfachresistenzen gegen Medikamente der Standardtherapie, HIV-Koinfektion und die Übersicht der Arzneimittel wurden erweitert. Die umfangreiche Überarbeitung der Empfehlungen soll Ärzten und auch anderen Beschäftigten im Gesundheitswesen helfen, den aktuellen Herausforderungen im Umgang mit dem selten gewordenen Tuberkuloseerreger zu begegnen.
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