SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "WFRF:(Watzke B.) "

Sökning: WFRF:(Watzke B.)

  • Resultat 1-2 av 2
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  • Druge, M, et al. (författare)
  • BDD-NET - An Internet-Based Program as a Low-Threshold Treatment for Body Dysmorphic Disorder: A German Treatment Program
  • 2021
  • Ingår i: VERHALTENSTHERAPIE. - : S. Karger AG. - 1016-6262 .- 1423-0402.
  • Forskningsöversikt (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • <b><i>Hintergrund:</i></b> Die Körperdysmorphe Störung (KDS) ist eine schwerwiegende psychische Störung, die mit starker Scham sowie Leidensdruck und Funktionseinschränkungen einhergeht. Kognitive Verhaltenstherapie stellt die aktuell wirksamste evidenzbasierte Behandlungsmethode dar. Aufgrund zahlreicher Behandlungsbarrieren kommen KDS-Betroffene jedoch selten in der psychotherapeutischen Behandlung an, weshalb niedrigschwelligen Behandlungsmethoden (z.B. aus dem Bereich E-Mental-Health) eine wichtige Rolle zukommen könnten. Erste internationale Studien weisen auf die Wirksamkeit von E-Mental-Health-Angeboten bei KDS hin. <b><i>Material und Methoden:</i></b> Dieser Beitrag gibt eine Übersicht zur bisherigen Umsetzung und Evidenz von E-Mental-Health-Angeboten für KDS und stellt die ins Deutsche übersetzte Version des BDD-NET-Programms, eines internetbasierten, manuali­sierten, therapeutenbegleiteten Interventionsprogramms, für die KDS vor, welches aus dem Englischen für den deutschen Sprachraum übersetzt und adaptiert wurde. <b><i>Ergebnisse:</i></b> BDD-NET umfasst acht Module, die binnen einer 12-wöchigen Behandlung online bearbeitet werden. Die Online-Plattform bietet für die Patienten die Möglichkeit, mit dem BDD-NET-Therapeuten mittels persönlicher Nachrichten zu kommunizieren. Sämtliche Materialien wurden aus dem Englischen übersetzt und vor allem in kultureller Hinsicht adaptiert. <b><i>Schlussfolgerungen:</i></b> BDD-NET könnte ein wichtiger Baustein in der Versorgung von KDS-Betroffenen sein. Die Evaluation steht für den deutschen Sprachraum noch aus. Auf Besonderheiten des Settings (z.B. Störungseinsicht als möglicher Behandlungsfokus) sowie praktische Implikationen wird eingegangen. Zudem werden Voraussetzungen und Rahmenbedingungen für eine perspektivische Dissemination diskutiert.
  •  
2.
  • Kiselev, N., et al. (författare)
  • Barriers to access to outpatient mental health care for refugees and asylum seekers in Switzerland : The therapist’s view
  • 2020
  • Ingår i: BMC Psychiatry. - : BioMed Central Ltd. - 1471-244X. ; 20:1
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • Background: More than 120,000 refugees and asylum seekers are currently living in Switzerland. The prevalence of mental disorders among this population is significantly higher than that in the general population. While effective treatment options and cross-cultural, specialized treatment centers exist, they tend to be overloaded by their target populations. General outpatient primary health care providers might be able to compensate for the lack of specialized treatment slots. To date, however, it is unknown how often and under what conditions (e.g., length of waiting lists) refugees and asylum seekers are treated outside of specialized centers and whether there are barriers that prevent providers in outpatient settings from treating more patients in this subgroup. The present study aimed to assess the challenges and barriers faced by psychiatrists and psychotherapists working in outpatient settings in Switzerland in treating refugees and asylum seekers to determine the potential capacity of this group to provide mental health care. Methods: An online survey was conducted during the winter of 2017/2018. The survey was constructed in three official languages and took 10-15 min to complete. Spearman’s correlations, Mann-Whitney U-Tests, and Chi-squared tests were conducted to analyze the data. Results: Eight hundred and sixty-seven (N = 867) psychotherapists and psychiatrists working in outpatient settings completed the survey: 43% of them reported having treated between 1 and 9 refugees or asylum seekers in the past 12 months, and a further 13% reported treating 10 or more. Interpreters were used for almost every other patient with a refugee or asylum-seeker background. At the same time, the funding of interpreters, as well as the funding of treatment in general, were reported to be the biggest hurdles to treating more refugees and asylum seekers. Conclusions: Given the low number of patients rejected for capacity reasons (between 2 and 5%) and the median waiting times for the admission of new patients ranging between 2 and 3 weeks, outpatient primary mental health care providers might treat more refugees and asylum seekers and relieve specialized treatment centers. However, barriers such as lack of funding of interpreters seem to hinder them. Appropriate steps by the authorities are needed to improve the current situation. © 2020 The Author(s).
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-2 av 2

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy