SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-30571"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-30571" > Staff’s and manager...

Staff’s and managers’ conceptions of participation for adults with profound intellectual disabilities or profound intellectual and multiple disabilities

Talman, Lena (författare)
Mälardalens högskola,Hälsa och välfärd,Welfare research; Prolonged Independent Living (PriLiv)
Wilder, Jenny, 1975- (författare)
Stockholms universitet,Specialpedagogiska institutionen
Stier, Jonas, 1967- (författare)
Högskolan Dalarna,Akademin Humaniora och medier,Dalarna university, Sweden
visa fler...
Gustafsson, Christine, 1967- (författare)
Mälardalens högskola,Hälsa och välfärd,PRILIV
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Stockholm University Press, 2019
2019
Engelska.
Ingår i: Scandinavian Journal of Disability Research. - : Stockholm University Press. - 1501-7419 .- 1745-3011. ; 21:1, s. 78-88
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • One goal of disability policies in Sweden and other countries is to ensure that people with disabilities are afforded an equal level of daily life participation as other citizens. However, few studies have examined this in adults with profound intellectual disabilities (PID) or profound intellectual and multiple disabilities (PIMD). This study used a phenomenographic approach to interview managers and staff at a social care organisation in a medium-sized Swedish municipality. It aimed to elucidate and describe conceptions of participation to highlight conceptual variations. Divergent conceptualisations were found, reflecting a lack of organisational consensus about the meaning of participation. Trying to fulfil policy goals of daily life participation for adults with PID or PIMD without a common understanding of the meaning of participation is difficult, so people at all levels of an organisation need to have a shared understanding and definition of it. © 2019 The Author(s).

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Sociologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Sociology (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Sociologi -- Socialt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Sociology -- Social Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Participation
Phenomenography
Profound intellectual and multiple disabilities
Profound intellectual disability
Social care
Interkulturella studier
Intercultural Studies

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy