SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:esh-4012"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:esh-4012" > Reducing Errors thr...

  • Ekstedt, MirjamKarolinska Institutet,KTH,Ersta Sköndal högskola,Palliativt forskningscentrum, PFC,Kungliga Tekniska Högskolan, KTH, Stockholm,Hälso- och systemvetenskap (författare)

Reducing Errors through a Web-Based Self-management Support System

  • Artikel/kapitelEngelska2014

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Amsterdam :IOS Press,2014
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:esh-4012
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:esh:diva-4012URI
  • https://doi.org/10.3233/978-1-61499-415-2-328DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-154215URI
  • http://kipublications.ki.se/Default.aspx?queryparsed=id:224943563URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • QC 20150219
  • Web-based self-management support systems SMSS, can successfully assist a wide range of patients with information and self-management support. O or as a stand-alone service, are e-messages. This study describes how one component of a multi component SMSS, an e-message service, in which patients with breast cancer could direct questions to nurses, physicians or social workers at the hospital where they were being treated, had an influence on safety and continuity of care. Ninety-one dialogues consisting of 284 messages were analysed. The communications between patients and the healthcare team revealed that the e-messages service served as a means for quality assurance of information, for double-checking and for coordination of care. We give examples of how an e-mail service may improve patients' knowledge in a process of taking control over their own care – increasingly important in a time of growing complexity and specialization in healthcare. It remains to be tested whether an e-message service can improve continuity of care and prevent or mitigate medical mishaps.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Børøsund, ElinOslo University Hospital, Oslo, Norway (författare)
  • Svenningsen, Ina K.Department of Home Services, Risør municipality, Norway (författare)
  • Ruland, Cornelia M.Oslo University Hospital, Oslo, Norway (författare)
  • Ersta Sköndal högskolaPalliativt forskningscentrum, PFC (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:East Meets West eSMART+Amsterdam : IOS Press201, s. 328-33497816149941459781614994152
  • Ingår i:Studies in Health Technology and InformaticsAmsterdam : IOS Press201, s. 328-3340926-96301879-8365

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy