Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-1636" >
Till vildingarnas l...
Till vildingarnas land. Barnboksförfattaren besöker förorten
-
- Asplund Carlsson, Maj (författare)
- Högskolan Väst,Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan i Borås,Institutionen för Pedagogik,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning,Avd för utbildningsvetenskap och språk
-
- Lunneblad, Johannes, 1970 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning,Göteborgs universitet, Inst för pedagogik, kommunikation och lärande
-
(creator_code:org_t)
- Nordisk Barnehageforskning, 2013
- 2013
- Svenska.
-
Ingår i: Nordisk Barnehageforskning. - : Nordisk Barnehageforskning. - 1890-9167. ; 6:7, s. 1-8
- Relaterad länk:
-
https://journals.hio...
-
visa fler...
-
http://www.nordiskba...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://gup.ub.gu.se...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Title: Where “the wild things” are: An author of children’s books on a visit to the suburbs Abstract:Few studies have been carried out on children’s literature from a post-colonial perspective. In this article, we look closer at four picture books recently published in Sweden with the purpose of giving children from urban areas patterns of identification. The aim of our study is to see how the ‘suburb’ is articulated as a multi-accented sign. Three themes are elaborated in our analysis, i.e. loneliness and alienation, drug abuse and misery as well as small business occurrence. We also discuss the consequences for children in early years of an encounter with a distorted or alienated view of suburban culture.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- HUMANIORA -- Språk och litteratur -- Litteraturvetenskap (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Languages and Literature -- General Literary Studies (hsv//eng)
Nyckelord
- barnböcker
- pedagogik
- Identification
- Post-colonialism
- Children’s picture books
- Teacher Education and Education Work
- Lärarutbildning och pedagogisk yrkesverksamhet
- Children’s picture books; Post-colonialism; Identification
- Utbildningsvetenskap
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas