SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-2838"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-2838" > Skolbiblioteket :

Skolbiblioteket : katedral eller basar eller...?: en presentation av forskningsprojektet Lärande via skolbiblioteket

Alexandersson, Mikael (författare)
Högskolan i Borås,Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan
Limberg, Louise (författare)
Högskolan i Borås,Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan
 (creator_code:org_t)
2001
2001
Svenska.
Ingår i: Barn & kultur. - 0037-6477. ; :4/5, s. 96-98
  • Tidskriftsartikel (populärvet., debatt m.m.)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Skolbiblioteket som en katedral, med dess strama linjer och andäktiga tystnad. Eller som en öppen basar med ett myller av tillrop och färggranna varor. Inom forskningsprojektet Lärande via skolbiblioteket söker man kunskap om kur skolbiblioteket kan stödja barns ock ungdomars förmåga att analysera, reflektera och kommunicera. Kanhända att denna forskning medför en ny metafor, som bättre illustrerar skolbibliotekets möjliga och önskvärda funktion än vad "katedralen" respektive "basaren" gör hoppas projektledarna Mikael Alexandersson och Louise Limberg.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Biblioteks- och informationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Studies (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

pop (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Alexandersson, M ...
Limberg, Louise
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Biblioteks och i ...
Artiklar i publikationen
Barn & kultur
Av lärosätet
Högskolan i Borås

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy