SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-3031"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-3031" > Reproduction of soc...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00002362naa a2200277 4500
001oai:DiVA.org:hb-3031
003SwePub
008151113s2010 | |||||||||||000 ||eng|
024a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hb:diva-30312 URI
040 a (SwePub)hb
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a ref2 swepub-contenttype
072 7a art2 swepub-publicationtype
100a Jonsson, Anna-Carinu Högskolan i Borås,Institutionen för Pedagogik4 aut0 (Swepub:hb)acj
2451 0a Reproduction of social class in teacher education :b The influence of scientific theories on future teachers’ implicit beliefs.
264 1b Institute for Education Policy Studies,c 2010
338 a print2 rdacarrier
520 a The aim of this article was to investigate the influence of a hegemonic class concept in teacher education, more specifically, the changes in the construction of implicit theories of intelligence within future teachers when they were exposed to the scientific g-factor theory of intelligence. A 2 x 2 ANOVA (first versus last semester at the teacher education) x (experimental versus control condition) was used on 102 student teachers who had been exposed to a short vignette of the gfactor theory. Implicit theories of intelligence as fixed and innate were significantly stronger when exposed to this theory. This result was confirmed in a second study with 177 student teachers. Two 2 x 2 (fixed versus incremental) x (experimental versus control condition) ANOVAs in both mathematics and social science were conducted. When exposed to g-factor theory (experimental condition) the fixed theories increased and the incremental theories decreased in relation to both mathematics and social science.
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskapx Pedagogik0 (SwePub)503012 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciencesx Pedagogy0 (SwePub)503012 hsv//eng
700a Beach, Dennisu Högskolan i Borås,Institutionen för Pedagogik4 aut0 (Swepub:hb)dbe
710a Högskolan i Boråsb Institutionen för Pedagogik4 org
773t The Journal for Critical Education Policy Studiesd : Institute for Education Policy Studiesg 8:2q 8:2x 2051-0969x 1740-2743
856u http://www.jceps.com/?pageID=article&articleID=192
8564 8u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hb:diva-3031

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Jonsson, Anna-Ca ...
Beach, Dennis
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
The Journal for ...
Av lärosätet
Högskolan i Borås

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy