Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-30324" >
Konsumtionsrapporte...
Konsumtionsrapporten 2023
-
- Hagberg, Johan, 1973 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Retailing,Department of Business Administration, Marketing Group
-
- Hansson, Lena, 1968 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Gothenburg Research Institute (GRI),Centre for Retailing,Centrum för konsumtionsforskning,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Consumption Research,Department of Business Administration, Marketing Group
-
- Holmberg, Ulrika, 1966 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centre for Retailing,Gothenburg Research Institute (GRI),Centrum för konsumtionsforskning,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Consumption Research,Department of Business Administration, Marketing Group
-
visa fler...
-
- Sörum, Niklas (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan i Borås,Akademin för textil, teknik och ekonomi,Centrum för konsumtionsforskning,Gothenburg Research Institute (GRI),Centre for Consumption Research
-
- Björner, Emma, 1981 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Gothenburg Research Institute (GRI),Centrum för turism,Centre for Tourism
-
- Hartmann, Benjamin J., 1981 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Department of Business Administration, Marketing Group
-
Hagberg, Johan (redaktör/utgivare)
-
Hansson, Lena (redaktör/utgivare)
-
Holmberg, Ulrika (redaktör/utgivare)
-
- Sörum, Niklas (redaktör/utgivare)
- Högskolan i Borås,Akademin för textil, teknik och ekonomi
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Göteborg : Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, 2023
- Svenska.
-
Serie: Konsumtionsrapporten, 2002-8156
- Relaterad länk:
-
https://hdl.handle.n...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I Konsumtionsrapporten 2023 sammanfattas och analyseras konsumtionen i Sverige under 2022. I den första delen, ”Hushållens konsumtion” ges en översikt över den privata konsumtionen i Sverige och hur den förändrats. Här beskrivs även skillnader mellan olika hushållstyper och konsumentgrupper, hållbarhetsaspekter på konsumtionen samt hushållens framtidsförväntningar på den egna ekonomin. I andra delen, ”Detaljhandeln” beskrivs försäljning och utveckling inom detaljhandeln under 2022 med fokus på olika delbranscher, kanaler och platser, inom e-handeln respektive den butiksbaserade detaljhandeln. Den andra delen avslutas med handelns framtidsförväntningar. Årets Konsumtionsrapport innehåller två fördjupningsdelar som var en och analyserar aktuella teman inom konsumtion. I den första av fördjupningsdelarna analyserar Emma Björner digitalisering inom turism, besöksnäring och upplevelseekonomi. I den andra fördjupningsdelen analyserar och diskuterar Benjamin Hartmann olika exempel på nostalgisk konsumtion.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
- HUMANIORA -- Annan humaniora -- Etnologi (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Other Humanities -- Ethnology (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)
- Av författaren/redakt...
-
Hagberg, Johan, ...
-
Hansson, Lena, 1 ...
-
Holmberg, Ulrika ...
-
Sörum, Niklas
-
Björner, Emma, 1 ...
-
Hartmann, Benjam ...
-
visa fler...
-
Hagberg, Johan
-
Hansson, Lena
-
Holmberg, Ulrika
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Ekonomi och näri ...
-
och Företagsekonomi
-
- HUMANIORA
-
HUMANIORA
-
och Annan humaniora
-
och Etnologi
- Delar i serien
-
Konsumtionsrappo ...
- Av lärosätet
-
Högskolan i Borås
-
Göteborgs universitet