Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-7666" >
Effect of media cam...
Effect of media campaign on delay times and ambulance use in suspected acut myocardial infarction
-
- Herlitz, Johan (författare)
- [external],Prehospital akutsjukvård
-
Hartford, M (författare)
-
Blohm, M (författare)
-
visa fler...
-
Karlsson, BW (författare)
-
Ekström, L (författare)
-
Risenfors, M (författare)
-
Wennerblom, B (författare)
-
Luepker, R (författare)
-
Holmberg, S (författare)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Excerpta Medica, Inc. 1989
- 1989
- Engelska.
-
Ingår i: American Journal of Cardiology. - : Excerpta Medica, Inc.. - 0002-9149 .- 1879-1913. ; 64:1, s. 90-93
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The early phase in suspected acute myocardial infarction (AMI) is particularly critical. More than 50% of deaths from coronary artery disease occur outside the hospital mainly due to ventricular fibrillation.1 Recent experiences strongly indicate that early intervention with thrombolysis2–4 and β blockers5,6 can limit myocardial damage and thereby improve prognosis. Delay times in suspected AMI have remained stable over the years. Therefore, a media campaign was started in the urban area of Göteborg, Sweden, with the intention to shorten delay times and to increase ambulance use in patients with suspected AMI.
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas