Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-799" >
The tensions of e-b...
The tensions of e-book creation and distribution in a small-language culture
-
- Nilsson, Skans Kersti (författare)
- Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
-
- Maceviciute, Elena, 1954- (författare)
- Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
-
- Wilson, Tom, 1935- (författare)
- Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
-
visa fler...
-
- Bergström, Annika, 1964 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG),Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
-
- Höglund, Lars (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT,Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG),Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- University of Copenhagen : Intellect Journals, 2015
- 2015
- Engelska.
-
Ingår i: Northern Lights. - University of Copenhagen : Intellect Journals. - 1601-829X .- 2040-0586. ; 13:1, s. 29-47
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- We report on research in progress on the e-book phenomenon in Sweden, the aim of which is to explore the impact of the e-book at every stage, from authorship, through publishing, library lending and bookselling to readership. Here two aspects of the research are covered, the attitudes of authors and publishers towards e-books, to demonstrate the ‘early adoption’ stage of the e-book in the Swedish market. Interviews with authors reveal that most regard e-books favourably, although most of those who have a contract with publishers see it as a by-product of print publishing. Most authors do not have much experience in e-book publishing or self-publishing. The survey of publishers reveals ambivalence towards e-books and in their relationships with libraries and booksellers. The main ‘drivers’ in the uptake of e-books are consumers’ demands for portable, convenient formats and the search for more economic solutions to the provision of textbooks.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Biblioteks- och informationsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Information Studies (hsv//eng)
Nyckelord
- e-books
- publishers
- authors
- e-book market
- self-publishing
- digital publishing
- book-circuit
- small-language culture
- Library and information science
- Biblioteks- och informationsvetenskap
- Library and Information Science
- Biblioteks- och informationsvetenskap
- e-books
- publishers
- authors
- e-book market
- self-publishing
- digital publishing
- book circuit
- small-language culture
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas