SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-799"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-799" > The tensions of e-b...

The tensions of e-book creation and distribution in a small-language culture

Nilsson, Skans Kersti (författare)
Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
Maceviciute, Elena, 1954- (författare)
Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
Wilson, Tom, 1935- (författare)
Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
visa fler...
Bergström, Annika, 1964 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG),Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
Höglund, Lars (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT,Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG),Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
University of Copenhagen : Intellect Journals, 2015
2015
Engelska.
Ingår i: Northern Lights. - University of Copenhagen : Intellect Journals. - 1601-829X .- 2040-0586. ; 13:1, s. 29-47
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • We report on research in progress on the e-book phenomenon in Sweden, the aim of which is to explore the impact of the e-book at every stage, from authorship, through publishing, library lending and bookselling to readership. Here two aspects of the research are covered, the attitudes of authors and publishers towards e-books, to demonstrate the ‘early adoption’ stage of the e-book in the Swedish market. Interviews with authors reveal that most regard e-books favourably, although most of those who have a contract with publishers see it as a by-product of print publishing. Most authors do not have much experience in e-book publishing or self-publishing. The survey of publishers reveals ambivalence towards e-books and in their relationships with libraries and booksellers. The main ‘drivers’ in the uptake of e-books are consumers’ demands for portable, convenient formats and the search for more economic solutions to the provision of textbooks.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Biblioteks- och informationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Studies (hsv//eng)

Nyckelord

e-books
publishers
authors
e-book market
self-publishing
digital publishing
book-circuit
small-language culture
Library and information science
Biblioteks- och informationsvetenskap
Library and Information Science
Biblioteks- och informationsvetenskap
e-books
publishers
authors
e-book market
self-publishing
digital publishing
book circuit
small-language culture

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy