Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-24904" >
How Gender Consciou...
How Gender Conscious Pedagogy in Higher Education Can Stimulate Actions of Social Justice in Society
-
- Cuesta, Marta, 1954- (författare)
- Högskolan i Halmstad,Centrum för samhällsanalys (CESAM)
-
- Witt, Ann-Katrin, 1948- (författare)
- Högskolan i Halmstad,Centrum för samhällsanalys (CESAM)
-
(creator_code:org_t)
- Meadowbrook : Griffith University, 2014
- 2014
- Engelska.
-
Ingår i: Journal of Social Inclusion. - Meadowbrook : Griffith University. - 1836-8808. ; 2:1, s. 12-23
- Relaterad länk:
-
http://www.cogitatio...
-
visa fler...
-
https://hh.diva-port... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The aim of this article is to show examples from a study, and reflect on, how teaching with a gender perspective (gender conscious pedagogy) in higher education can support students to be confident about gender matters and as a consequence of this, become gender actors outside the university and in private and working life.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Psykologi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Psychology (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- gender
- justice
- democracy
- consciousness-raising pedagogic
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas