SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-38350"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-38350" > A Web-Based Guiding...

A Web-Based Guiding Framework for Student Teachers' Self-Reflective Practice

Karlsson, Göran, 1954- (författare)
Högskolan i Halmstad,Centrum för lärande, kultur och samhälle (CLKS)
Nilsson, Pernilla, 1969- (författare)
Högskolan i Halmstad,Centrum för lärande, kultur och samhälle (CLKS)
 (creator_code:org_t)
Hershey, PA : IGI Global, 2019
2019
Engelska.
Ingår i: International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies. - Hershey, PA : IGI Global. - 1548-1093 .- 1548-1107. ; 14:3, s. 39-54
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Self-reflection based on video analysis of one’s own teaching performance has proven to be a powerful method for developing student teachers´ professional knowledge. The aim of this study was to investigate how a web-based guiding framework involving the use of a pedagogical tool for planning and reflection in conjunction with annotated video recorded lessons, written reflections and a teacher educator’s feedback, might provide a beneficial method for student teachers’ self-reflection. The study included 56 student teachers performing their in-service training in science teaching. The student teachers completed a questionnaire where they had to respond to statements about their experiences of the framework. The results indicate that a guiding framework that includes analysis of video-recorded teaching is essential for a self-reflective process to become effective. Further development of the framework is to enable student teachers to participate in synchronous discussions with peers and teacher educators about their video-recorded lesson.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

Content Representation
Guiding Framework
Reflective writing
Self-reflection
Teacher Education
Video Analysis
Video Annotation
Web-based Learning

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Karlsson, Göran, ...
Nilsson, Pernill ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Högskolan i Halmstad

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy