SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-38389"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-38389" > Safety Evaluation o...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00003286nam a2200385 4500
001oai:DiVA.org:hh-38389
003SwePub
008181120| | |||||||||||000 ||eng|
024a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-383892 URI
040 a (SwePub)hh
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a pop2 swepub-contenttype
072 7a ovr2 swepub-publicationtype
100a Aramrattana, Maytheewat,d 1988-u Högskolan i Halmstad,Centrum för forskning om inbyggda system (CERES),The Swedish National Road and Transport Research Institute (VTI), Göteborg, Sweden4 aut0 (Swepub:hh)mayara
2451 0a Safety Evaluation of Highway Platooning Under a Cut-In Situation Using Simulation
338 a print2 rdacarrier
500 a Som manuscript i avhandling/As manuscript in thesis
520 a Platooning refers to an application, where a group of connected and automated vehicles follow a lead vehicle autonomously, with short inter-vehicular distances. At merging points on highways such as on-ramp, platoons could encounter manually driven vehicles, which are merging on to the highways. In some situations, the manually driven vehicles could end up between the platooning vehicles. Such situations are expected and known as “cut-in” situations. This paper presents a simulation study of a cut-in situation, where a platoon of five vehicles encounter a manually driven vehicle at a merging point of a highway. The manually driven vehicle is driven by 37 test persons using a driving simulator. For the platooning vehicles, two longitudinal controllers with four gap settings between the platooning vehicles, i.e. 15 meters, 22.5 meters, 30 meters, and 42.5 meters, are evaluated. Results summarizing cut-in behaviours and how the participants perceived the situation are presented. Furthermore, the situation is assessed using safety indicators based on time-to-collision.
650 7a NATURVETENSKAPx Data- och informationsvetenskapx Datavetenskap0 (SwePub)102012 hsv//swe
650 7a NATURAL SCIENCESx Computer and Information Sciencesx Computer Sciences0 (SwePub)102012 hsv//eng
650 7a TEKNIK OCH TEKNOLOGIERx Samhällsbyggnadsteknikx Transportteknik och logistik0 (SwePub)201052 hsv//swe
650 7a ENGINEERING AND TECHNOLOGYx Civil Engineeringx Transport Systems and Logistics0 (SwePub)201052 hsv//eng
653 a driving simulator
653 a highway platooning
653 a cut-in
653 a cooperative adaptive cruise control
653 a safety evaluation
653 a time-to-collision
700a Englund, Cristofer,d 1977-u Högskolan i Halmstad,CAISR Centrum för tillämpade intelligenta system (IS-lab),RISE Viktoria, Göteborg, Sweden4 aut0 (Swepub:hh)crieng
700a Larsson, Tony,d 1950-u Högskolan i Halmstad,Centrum för forskning om inbyggda system (CERES)4 aut0 (Swepub:hh)tola
700a Jansson, Jonasu The Swedish National Road and Transport Research Institute (VTI), Linköping, Sweden4 aut
700a Nåbo, Arneu The Swedish National Road and Transport Research Institute (VTI), Göteborg, Sweden4 aut
710a Högskolan i Halmstadb Centrum för forskning om inbyggda system (CERES)4 org
8564 8u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-38389

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy