SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-16106"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-16106" > A shield against di...

A shield against distraction

Halin, Niklas (författare)
Högskolan i Gävle,Miljöpsykologi,Department of Building, Energy and Environmental Engineering, University of of Gävle, Gävle, Sweden
Marsh, John E. (författare)
Högskolan i Gävle,Miljöpsykologi,Department of Building, Energy and Environmental Engineering, University of of Gävle, Gävle, Sweden; School of Psychology, University of of Central Lancashire, Preston, United Kingdom
Hellman, Anna (författare)
Högskolan i Gävle,Miljöpsykologi,Department of Building, Energy and Environmental Engineering, University of of Gävle, Gävle, Sweden
visa fler...
Hellström, Ida (författare)
Högskolan i Gävle,Miljöpsykologi,Department of Building, Energy and Environmental Engineering, University of of Gävle, Gävle, Sweden
Sörqvist, Patrik (författare)
Linköpings universitet,Högskolan i Gävle,Miljöpsykologi,Swedish Institute for Disability Research, Linköping University, Linköping, Sweden,Avdelningen för kognition, utveckling och handikapp, CDD,Filosofiska fakulteten,Department of Building, Energy and Environmental Engineering, University of of Gävle, Gävle, Sweden
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2014-03
2014
Engelska.
Ingår i: Journal of Applied Research in Memory and Cognition. - : Elsevier. - 2211-3681 .- 2211-369X. ; 3:1, s. 31-36
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In this paper, we apply the basic idea of a trade-off between the level of concentration and distractibility to test whether a manipulation of task difficulty can shield against distraction. Participants read, either in quiet or with a speech noise background, texts that were displayed either in an easy-to-read or a hard-to-read font. Background speech impaired prose recall, but only when the text was displayed in the easy-to-read font. Most importantly, recall was better in the background speech condition for hard-to-read than for easy-to-read texts. Moreover, individual differences in working memory capacity were related to the magnitude of disruption, but only in the easy-to-read condition. Making a task more difficult can sometimes facilitate selective attention in noisy work environments by promoting focal-task engagement. 

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Medicinska och farmaceutiska grundvetenskaper (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Basic Medicine (hsv//eng)

Nyckelord

noise
task difficulty
memory
distraction
selective attention
working memory capacity

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy