SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-23136"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-23136" > Health services mar...

Health services marketing in India : the relevance of the cultural context

Fregidou-Malama, Maria, 1944- (författare)
Högskolan i Gävle,Företagsekonomi
Hyder, Akmal S., 1952- (författare)
Högskolan i Gävle,Företagsekonomi
 (creator_code:org_t)
Industrial Marketing and Purchasing Group, 2016
2016
Engelska.
Ingår i: IMP ASIA in Africa. - : Industrial Marketing and Purchasing Group. ; , s. 22-
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This research analyzes how culture impacts on the international marketing strategy of a Swedish health service provider in India. It examines how confidence in the market is achieved to establish and maintain trust and relationships, which influence the level of standardization and adaption in the market. A case study was conducted and an inductive qualitative research method applied. Data have been collected in the form of semi-structured interviews, direct observation and company documents. We found that the cultural dimensions of power distance, individualism/collectivism and masculinity and femininity imact on trust development, relationships and standardization and adaptation. The study highlights the importance of the cultural context in marketing health services. It reveals that respect for the human face and social responsibility in regional development are required to cultivate relationships and to develop trust and networks. The research contributes to international services marketing literature by developing a model of health services marketing from a cultural context. For future study it is suggested a comparison be made between more culturally distant countries to observe how culture influences the development of marketing strategy in international business.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Innovative Learning
Innovativt lärande

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fregidou-Malama, ...
Hyder, Akmal S., ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Högskolan i Gävle

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy