SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-30699"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-30699" > Science students' n...

Science students' noticing of appropriate frames

Fredlund, Tobias (författare)
Universitetet i Oslo
Erik, Knain (författare)
Universitetet i Oslo
 (creator_code:org_t)
2019
2019
Engelska.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In this theoretical paper we draw on two constructs that we argue are related to the appropriate interpretation of many representations in science education: frames and structures of awareness. By representations is meant, for example, images, diagrams and models. The idea of frames is taken from social semiotics and the idea of structures of awareness is taken from the variation theory of learning. Using both an everyday example and examples from science education we make the argument that students need to become explicitly aware of tacitly held structures of awareness that frame their interpretation of representations. A task for science educators would be to investigate the possibility to produce representations that could aid students in this work.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Conversation/discourse analysis
literacy
misconceptions
science education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fredlund, Tobias
Erik, Knain
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Av lärosätet
Högskolan i Gävle

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy