SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-13423"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-13423" > Computer Game Devel...

Computer Game Development : Diversity and Inclusiveness

Brusk, Jenny, 1968- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningscentrum för Informationsteknologi,Media, Technology and Culture
 (creator_code:org_t)
Göteborg : Rojal Förlag, 2016
2016
Engelska.
Ingår i: Art and Game Obstruction. - Göteborg : Rojal Förlag. - 9789198211306 ; , s. 47-52
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Computer games combine various artistic disciplines, such as visual art, sound, music and storytelling, with low-level data representations and algorithms in order to create an interactive experience for one or more players. This essay discusses the implications of exploring the design space at the intersection of games and art from a game design perspective. In particular, this essay argues that exploring and treating games as art is a step towards inclusive game development.

Ämnesord

HUMANIORA  -- Konst -- Bildkonst (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Arts -- Visual Arts (hsv//eng)

Nyckelord

Art
Game design
Video games
MDA
Gender
Media, Technology and Culture (MTEC)
Media, Technology and Culture (MTEC)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)
kfu (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Brusk, Jenny, 19 ...
Om ämnet
HUMANIORA
HUMANIORA
och Konst
och Bildkonst
Artiklar i publikationen
Art and Game Obs ...
Av lärosätet
Högskolan i Skövde

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy