SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-14772"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-14772" > Accuracy Evaluation...

Accuracy Evaluation of Remote Photoplethysmography Estimations of Heart Rate in Gaming Sessions with Natural Behavior

Bevilacqua, Fernando, 1985- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningscentrum för Informationsteknologi,Federal University of Fronteira Sul, Chapecó, Brazil,Interaction Lab
Engström, Henrik, 1968- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningscentrum för Informationsteknologi,Interaction Lab
Backlund, Per, 1964- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningscentrum för Informationsteknologi,Interaction Lab
 (creator_code:org_t)
1
2018-02-21
2018
Engelska.
Ingår i: Advances in Computer Entertainment Technology. - Cham : Springer. - 9783319762692 - 9783319762708 ; , s. 508-530
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Remote photoplethysmography (rPPG) can be used to remotely estimate heart rate (HR) of users to infer their emotional state. However natural body movement and facial actions of users significantly impact such techniques, so their reliability within contexts involving natural behavior must be checked. We present an experiment focused on the accuracy evaluation of an established rPPG technique in a gaming context. The technique was applied to estimate the HR of subjects behaving naturally in gaming sessions whose games were carefully designed to be casual-themed, similar to off-the-shelf games and have a difficulty level that linearly progresses from a boring to a stressful state. Estimations presented mean error of 2.99 bpm and Pearson correlationr = 0.43, p < 0.001, however with significant variations among subjects. Our experiment is the first to measure the accuracy of an rPPG techniqueusing boredom/stress-inducing casual games with subjects behaving naturally.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Annan teknik -- Interaktionsteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Other Engineering and Technologies -- Interaction Technologies (hsv//eng)

Nyckelord

Games
Emotion assessment
Remote photoplethysmography
Computer vision
Affective computing
Interaction Lab (ILAB)
Interaction Lab (ILAB)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Bevilacqua, Fern ...
Engström, Henrik ...
Backlund, Per, 1 ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Annan teknik
och Interaktionstekn ...
Artiklar i publikationen
Advances in Comp ...
Av lärosätet
Högskolan i Skövde

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy