SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-18315"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-18315" > Patterns in Mainstr...

Patterns in Mainstream Programming Games

Areizaga Blanco, Ander (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi
Engström, Henrik, 1968- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningsmiljön Informationsteknologi,Interaction Lab (ILAB)
 (creator_code:org_t)
2020-03-09
2020
Engelska.
Ingår i: INTERNATIONAL JOURNAL OF SERIOUS GAMES. - : Serious Games Society. - 2384-8766. ; 7:1, s. 97-126
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Studies have found serious games to be good tools for programming education. As anoutcome from such research, several game solutions for learning computer programming have appeared. Most of these games are only used in the research field where only a few are published and made available for the public. There are however numerous examples of programming games in commercial stores that have reached a large audience.This article presents a systematic review of publicly available and popular programming games. It analyses which fundamental software development concepts, as defined by theACM/IEEE Computer Science Curricula, are represented in these games and identifies game design patterns used to represent these concepts.This study shows that fundamental programming concepts and programming methods have a good representation in mainstream games. There is however a lack of games addressing data structures, algorithms and design. There is a strong domination of puzzle games. Only two of the 20 studied games belong to a different genre. The eleven game design patterns identified in this study have potential to contribute to future efforts in creating engaging serious games for programming education.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Annan teknik -- Interaktionsteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Other Engineering and Technologies -- Interaction Technologies (hsv//eng)

Nyckelord

serious games
programming
learning
game design patterns
Interaction Lab (ILAB)
Interaction Lab (ILAB)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Areizaga Blanco, ...
Engström, Henrik ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Annan teknik
och Interaktionstekn ...
Artiklar i publikationen
INTERNATIONAL JO ...
Av lärosätet
Högskolan i Skövde

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy