SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-18409"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-18409" > The First Rule of G...

The First Rule of Gamification Is “Don’t Talk About Gamification” : Discussions about gamified workforce retraining in the age of digitalization

Palmquist, Adam (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningsmiljön Informationsteknologi,Interaction Lab (avdelningen för spelutveckling)
 (creator_code:org_t)
CEUR, 2020
2020
Engelska.
Ingår i: Proceedings of the 4th International GamiFIN Conference. - : CEUR.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Accelerating workplace digitalization and increasing automation in society calls for swift retraining of the existing workforce. Existing research on gamification has investigated how to improve the outcomes of different learning contexts. However, the field of gamified employee training has been sparsely investigated. By participating in different gamification design workshops with a gamification studio and its clients, this study takes into perspective the challenges of designing a gamified solution for adult retraining situations. The findings of the study propose that designing gamified employee training involves complexities relating to the client’s preconceived notion of gamification.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Annan teknik -- Mediateknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Other Engineering and Technologies -- Media Engineering (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Mänsklig interaktion med IKT (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Human Aspects of ICT (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)

Nyckelord

Gamification
Retraining
Users
Work
Learning
Workshop
Design
Challenges
Interaction Lab (ILAB)
Interaction Lab (ILAB)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Palmquist, Adam
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Annan teknik
och Mediateknik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Mänsklig interak ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Systemvetenskap ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Högskolan i Skövde

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy