Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-18966" >
Digital Human Model...
Digital Human Modeling Technology in Virtual Reality : Studying Aspects of Users’ Experiences
-
- Rosén, Julia (författare)
- Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningsmiljön Informationsteknologi,Interaction Lab (ILAB),Högskolan i Skövde, Institutionen för informationsteknologi
-
- Lindblom, Jessica, 1969- (författare)
- Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningsmiljön Informationsteknologi,Interaction Lab (ILAB),Högskolan i Skövde, Institutionen för informationsteknologi
-
- Lamb, Maurice (författare)
- Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningsmiljön Informationsteknologi,Institutionen för ingenjörsvetenskap,Forskningsmiljön Virtuell produkt- och produktionsutveckling,Interaction Lab (ILAB),Högskolan i Skövde, Institutionen för informationsteknologi
-
visa fler...
-
- Billing, Erik, PhD, 1981- (författare)
- Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningsmiljön Informationsteknologi,Interaction Lab (ILAB),Högskolan i Skövde, Institutionen för informationsteknologi
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Amsterdam : IOS Press, 2020
- 2020
- Engelska.
-
Ingår i: DHM2020. - Amsterdam : IOS Press. - 9781643681054 - 9781643681047 ; , s. 330-341
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.3...
-
visa fler...
-
https://his.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://uu.diva-port... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.3...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Virtual Reality (VR) could be used to develop more representative Digital Human Modeling (DHM) simulations of work tasks for future Operators 4.0. Although VR allows users to experience the manikin as rather realistic in itself, there are still several aspects that need to be considered when shifting from tasks performed in the real world into a virtual one, adding cognitive and user experience (UX) aspects. Currently, there is limited research of UX in VR. The overall aim was to gain deeper insights into how users’ experiences can ultimately help us to improve how VR can aid in DHM. A pilot study examined how users perceived and experienced actions performed by a humanoid hand (manikin) in VR. Users’ perceived presence indicates how well they are immersed in the virtual environment, and Proactive eye gaze (PEG) was used to measure the realism of the virtual hand. The obtained findings indicate some potentially surprising outcomes and some tentative explanations for these are discussed. The lessons learned from this pilot will be used as input to a future larger study that continues to highlight how UX aspects can be useful in a DHM context.
Ämnesord
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER -- Annan teknik -- Interaktionsteknik (hsv//swe)
- ENGINEERING AND TECHNOLOGY -- Other Engineering and Technologies -- Interaction Technologies (hsv//eng)
- NATURVETENSKAP -- Data- och informationsvetenskap -- Människa-datorinteraktion (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Computer and Information Sciences -- Human Computer Interaction (hsv//eng)
Nyckelord
- Virtual Reality
- Digital Human Modelling
- User Experience
- Interaction Lab (ILAB)
- Interaction Lab (ILAB)
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
DHM2020
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas