SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-18990"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-18990" > Understanding Vietn...

Understanding Vietnamese Consumer Intention to Use Online Retailer Websites : Application of the Extended Technology Acceptance Model

Ahamed, A. F. M. Jalal, 1976- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för handel och företagande,Forskningsmiljön Framtidens företagande,Knowledge and Innovation Management (KIM)
Limbu, Yam (författare)
Feliciano School of Business, Montclair State University, USA
Pham, Long (författare)
School of Management, University of Louisiana at Monroe, USA / Department of Economics and Management, Thuyloi University, Hanoi, Vietnam
visa fler...
Nguyen, Ha Van (författare)
Faculty of Business Administration, Banking Academy, Hanoi, Vietnam
visa färre...
 (creator_code:org_t)
IGI Global, 2020
2020
Engelska.
Ingår i: International Journal of E-Adoption (IJEA). - : IGI Global. - 1937-9633 .- 1937-9641. ; 12:2
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study examines the applicability of an extended technology acceptance model (TAM) that incorporates trust, perceived risk, and self-enhancement as antecedents to the TAM constructs. Data collected from 299 Vietnamese online consumers, through a self-administered survey, were entered into a structural equation model using AMOS 23 to establish causality. The results partially confirm the applicability of TAM to the online shopping intentions of Vietnamese consumers, though contrary to expectations, perceived ease of use does not predict behavioral intentions. Trust and self-enchantment fit well with the TAM; the inclusion of perceived risk as an antecedent is questionable. The findings offer new opportunities for explaining TAM theory in light of Schwartz’s value dimensions. This article thus concludes with a discussion of the research contributions and implications.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

TAM
Schwartz values
trust
perceived risk
Vietnam
Knowledge and Innovation Management (KIM)
Knowledge and Innovation Management (KIM)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ahamed, A. F. M. ...
Limbu, Yam
Pham, Long
Nguyen, Ha Van
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Högskolan i Skövde

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy