SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-19274"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-19274" > Revisiting the Trus...

Revisiting the Trust–Commitment and Export Performance Link : A Qualitative Comparative Analysis (QCA) Approach

Ahamed, A. F. M. Jalal, 1976- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för handel och företagande,Forskningsmiljön Framtidens företagande,Knowledge, Innovation and Marketing (KIM)
Pappas, Ilias O. (författare)
Department of Information Systems, University of Agder (UiA), Kristiansand, Norway
 (creator_code:org_t)
2020-12-11
2020
Engelska.
Ingår i: Re-imagining Diffusion and Adoption of Information Technology and Systems: A Continuing Conversation. - Cham : Springer. - 9783030648602 - 9783030648619 ; , s. 556-568
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This research revisits the role of different foci of trust (interpersonal and inter-organizational), commitment (affective and calculative) and relationship lengths (inter-organizational and interpersonal) then on export relationship performance. 142 Ecuadorian non-oil exporters completed a self-administered questionnaire. This study applies fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA) and the findings help to re-establish the need for both trust dimensions and affective commitment in exporter–importer relationships. This research found three possible configurations of achieving high export relationship performance. The managerial implications noted that export managers should nurture trust and affective commitment to ensure improved relationship performance. This research is one of the very few studies to investigate the role of commitment and trust by taking a complexity theoretical turn. Exploring the causation of the relationship lengths on relationship performance also represents a novel contribution.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Relationship marketing
Calculative commitment
Affective commitment
Interpersonal trust
Inter-organizational trust
FsQCA
Knowledge and Innovation Management (KIM)
Knowledge and Innovation Management (KIM)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ahamed, A. F. M. ...
Pappas, Ilias O.
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Re-imagining Dif ...
Av lärosätet
Högskolan i Skövde

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy