SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-23694"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-23694" > Developing Personal...

Developing Personalised Learning Support for the Business Forecasting Curriculum : The Forecasting Intelligent Tutoring System

Barrow, Devon (författare)
Birmingham Business School, University of Birmingham, United Kingdom
Mitrovic, Antonija (författare)
Department of Computer Science and Software Engineering, University of Canterbury, Christchurch, New Zealand
Holland, Jay (författare)
Department of Computer Science and Software Engineering, University of Canterbury, Christchurch, New Zealand
visa fler...
Ali, Mohammad (författare)
Faculty of Business and Law, Anglia Ruskin University, Cambridge, United Kingdom
Kourentzes, Nikolaos (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningsmiljön Informationsteknologi,Skövde Artificial Intelligence Lab (SAIL)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
MDPI, 2024
2024
Engelska.
Ingår i: Forecasting. - : MDPI. - 2571-9394 .- 2571-9394. ; 6:1, s. 204-223
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In forecasting research, the focus has largely been on decision support systems for enhancing performance, with fewer studies in learning support systems. As a remedy, Intelligent Tutoring Systems (ITSs) offer an innovative solution in that they provide one-on-one online computer-based learning support affording student modelling, adaptive pedagogical response, and performance tracking. This study provides a detailed description of the design and development of the first Forecasting Intelligent Tutoring System, aptly coined FITS, designed to assist students in developing an understanding of time series forecasting using classical time series decomposition. The system’s impact on learning is assessed through a pilot evaluation study, and its usefulness in understanding how students learn is illustrated through the exploration and statistical analysis of a small sample of student models. Practical reflections on the system’s development are also provided to better understand how such systems can facilitate and improve forecasting performance through training. 

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Information Systems (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Elektroteknik och elektronik -- Inbäddad systemteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering -- Embedded Systems (hsv//eng)

Nyckelord

business forecasting
forecasting education
forecasting support systems
intelligent tutoring systems
time series decomposition
Skövde Artificial Intelligence Lab (SAIL)
Skövde Artificial Intelligence Lab (SAIL)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy