SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-20016"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-20016" > Online Customer Com...

Online Customer Complaints and Defamation

Berndt, Adele, 1966- (författare)
Jönköping University,IHH, Marketing and Logistics
Koekemoer, Michel (författare)
University of South Africa
 (creator_code:org_t)
2012
2012
Engelska.
Ingår i: Journal of Digital Marketing. - 2229-595X. ; 3:1, s. 21-38
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Customer dissatisfaction occurs when a customer believes that their expectations are not met by the organisation, resulting in a service failure. Some customers' response to this is to ignore it, others seek to communicate this to the organisation,while others engage in negative word-of-mouth (WOM) or revenge behaviour. These responses may also occur using digital media. When engaging in WOM or revenge behaviours, defamation may come about, either intentionally or through negligence. The purpose of the study was to examine a number of online complaints on a third-party website, made concerning a motor manufacturer to determine whether they amounted to defamation. Analysis of twenty-nine comments indicated that while the majority could not be regarded as defamatory, fivecontained elements of defamation. This is an area of law that must still develop in line with the demands of technology in the South African society

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Defamation; online complaints; customer complaints; Internet

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Berndt, Adele, 1 ...
Koekemoer, Miche ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Digit ...
Av lärosätet
Jönköping University

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy