SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-24048"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-24048" > Knowledge capabilit...

  • Nordén, BirgittaMalmö högskola,Hållbar utveckling (författare)

Knowledge capabilities for sustainable development in global classrooms – local challenges

  • Artikel/kapitelEngelska2011

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2011
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hj-24048
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-24048URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The Young Masters Programme provides young people around the world with a net–based global–local learning environment for sustainable develop-ment. The present study investigates certain aspects of the implementation of this programme in the secondary schools of a Swedish municipality, in the context of the Lund Calling project. The research focuses on critical abilities to act globally, referred to as “knowledge capabilities”, and how they relate to the implementation process of initiating global learning for sustainable development (GLSD). A phenomenographic approach and semi–structured interviews were used in the investigation of the experiences of secondary school pupils, teachers and headmasters who participated in the project. Participants’ experiences of the changes carried out are described in relation to examples of knowledge capabilities needed for GLSD. Critical knowledge capabilities found to have been developed through the implementation were: to take command, and to collaborate. Critical knowledge capabilities perceived as necessary, but not developed through the programme were: to be prepared, to act in a transdisciplinary manner, and to lead for a holistic understanding

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Anderberg, ElsieJönköping University,Hållbar utveckling & naturvetenskapens didaktik(Swepub:hj)aels (författare)
  • Malmö högskolaHållbar utveckling (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Utbildning och Demokrati20:1, s. 35-581102-64722001-7316

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Nordén, Birgitta
Anderberg, Elsie
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Utbildning och D ...
Av lärosätet
Jönköping University

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy