SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-25377"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-25377" > Local visual percep...

  • Falkmer, MaritaJönköping University,HLK, CHILD,Curtin University, Australia; Jonköping University, Sweden (författare)

Local visual perception bias in children with high-functioning autism spectrum disorders: do we have the whole picture?

  • Artikel/kapitelEngelska2016

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2014-06-24
  • Informa UK Limited,2016
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hj-25377
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-25377URI
  • https://doi.org/10.3109/17518423.2014.928387DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-126811URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Objective: While local bias in visual processing in children with autism spectrum disorders (ASD) has been reported to result in difficulties in recognizing faces and facially expressed emotions, but superior ability in disembedding figures, associations between these abilities within a group of children with and without ASD have not been explored.Methods: Possible associations in performance on the Visual Perception Skills Figure–Ground test, a face recognition test and an emotion recognition test were investigated within 25 8–12-years-old children with high-functioning autism/Asperger syndrome, and in comparison to 33 typically developing children.Results: Analyses indicated a weak positive correlation between accuracy in Figure–Ground recognition and emotion recognition. No other correlation estimates were significant.Conclusion: These findings challenge both the enhanced perceptual function hypothesis and the weak central coherence hypothesis, and accentuate the importance of further scrutinizing the existance and nature of local visual bias in ASD.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Black, MelissaSchool of Occupational Therapy & Social Work, Curtin Health Innovation Research Institute (CHIRI), Curtin University, Perth, Western Australia (författare)
  • Tang, JuliaSchool of Occupational Therapy & Social Work, Curtin Health Innovation Research Institute (CHIRI), Curtin University, Perth, Western Australia (författare)
  • Fitzgerald, PatrickSchool of Occupational Therapy & Social Work, Curtin Health Innovation Research Institute (CHIRI), Curtin University, Perth, Western Australia (författare)
  • Girdler, SonyaSchool of Occupational Therapy & Social Work, Curtin Health Innovation Research Institute (CHIRI), Curtin University, Perth, Western Australia (författare)
  • Leung, DeniseSchool of Occupational Therapy & Social Work, Curtin Health Innovation Research Institute (CHIRI), Curtin University, Perth, Western Australia (författare)
  • Ordqvist, AnnaLinköpings universitet,Avdelningen för samhällsmedicin,Medicinska fakulteten,Region Östergötland, Smärt och rehabiliteringscentrum(Swepub:liu)n/a (författare)
  • Tan, TeleDepartment of Mechanical Engineering, Curtin University, Perth, Western Australia, Australia (författare)
  • Falkmer, TorbjörnLinköpings universitet,Jönköping University,HHJ. CHILD,Avdelningen för samhällsmedicin,Medicinska fakulteten,Region Östergötland, Smärt och rehabiliteringscentrum,Curtin University, Australia(Swepub:liu)Torfa41 (författare)
  • Jahan, IshratCurtin University, Australia (författare)
  • Jönköping UniversityHLK, CHILD (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Developmental Neurorehabilitation: Informa UK Limited19:2, s. 117-1221751-84231751-8431

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy