SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-37988"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-37988" > Value Creation in D...

Value Creation in Digital Application Marketplaces: A Developers’ Perspective

Ghazawneh, Ahmad, 1984- (författare)
IT University of Copenhagen
Mansour, Osama, 1983- (författare)
Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT,Swedish School of Library and Information Science,Social Media Studies
 (creator_code:org_t)
2015
2015
Engelska.
Ingår i: International Conference on Information Systems.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Digital application marketplaces are increasingly relevant for digital platform owners seeking to reap the benefits of distributing, brokering, and operating applications by third-party developers. Owners of such marketplaces have two vital goals: address the needs of heterogeneous end-users and attract third-party developers. A key element in simultaneously accommodating these goals is value creation. However, while there is emerging literature on digital application marketplaces, little empirical evidence exits about the value creation process for and by application developers. Drawing on a research study of third-party developers, we synthesize the value creation perspective and digital platforms literature to develop an understanding of value creation in digital application marketplaces from the perspective of third-party developers. Our study identifies and explores six different value sources and their associated value creation and realization. In doing this, our research extends and complements existing digital platform literature and contributes new knowledge about new forms of value creation. 

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)

Nyckelord

digital application marketplaces
appstores
digital platforms
third-party developers
value creation
value sources
Business and IT
Handel och IT
Library and Information Science
Biblioteks- och informationsvetenskap

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ghazawneh, Ahmad ...
Mansour, Osama, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Systemvetenskap ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Jönköping University
Högskolan i Borås

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy