SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-4886"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-4886" > Student nurses' vie...

Student nurses' views of a learning model : a multi-method research study

Bendz, Mona (författare)
Widäng, Ingrid (författare)
Jönköping University,HHJ, Avdelningen för omvårdnad
Johansson, Inez (författare)
Jönköping University,HHJ, Avdelningen för omvårdnad
visa fler...
Paulsson, Åsa (författare)
Jönköping University,HHJ, Avdelningen för omvårdnad
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Elsevier BV, 2004
2004
Engelska.
Ingår i: Nurse Education in Practice. - : Elsevier BV. - 1471-5953 .- 1873-5223. ; 4:4, s. 279-286
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of this study is to describe students´ perceptions of various assignments within a specific learning model. In particular the study focuses on how the students perceived and reacted to the assessment processes used. A learning model was developed in which the learning of nursing theory and practice was integrated with the overall aim of motivating students to integrate their cognitive, affective and psychomotor skills.A multi-methods design was applied using a questionnaire and qualitative interviews. Two hundred and eighty four students were asked to complete the questionnaire. Fifteen of the 252 students who returned the questionnaire were interviewed. The main findings were that the students constructed their own learning depending on how they understood the specific assignment and there was diversity and the students´ interpretation of f the assignments.They focused on the assignments in accordance to the demands they expected to face as registered nurses and their interpretations on the demands differed between them.The way the individual student understands the paradigm of nursing must therefore be challenged; what does the student intend to achieve and why. Dialogues in which students and teachers share their understandings of the meaning of various aspects of nursing must be emphasized in nursing education.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Omvårdnad (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Nursing (hsv//eng)

Nyckelord

Nursing education
learning strategies
assessment
student nurse.
Caring sciences
Vårdvetenskap

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Bendz, Mona
Widäng, Ingrid
Johansson, Inez
Paulsson, Åsa
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Omvårdnad
Artiklar i publikationen
Nurse Education ...
Av lärosätet
Jönköping University

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy