Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-13200" >
Caring as a salutog...
Caring as a salutogenic aspect in teachers' lives
-
- Nilsson, Marie (författare)
- Högskolan Kristianstad,Avdelningen för Hälsovetenskap
-
Ejlertsson, Göran, 1948- (författare)
-
- Andersson, Ingemar, 1950- (författare)
- Högskolan Kristianstad,Avdelningen för Hälsovetenskap II,Forskningsmiljön Människa - Hälsa - Samhälle (MHS),Forskningsplattformen för Hälsa i samverkan
-
visa fler...
-
- Blomqvist, Kerstin (författare)
- Högskolan Kristianstad,Avdelningen för Hälsovetenskap I,Forskningsplattformen för Hälsa i samverkan
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2015
- 2015
- Engelska.
-
Ingår i: Teaching and Teacher Education. - 0742-051X .- 1879-2480. ; 46, s. 51-61
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.1...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This inquiry explored how a group of teachers experienced resources for their well-being, both at work and in their private lives. The findings indicate that caring, for others and for oneself, is central for teachers' well-being. Caring is manifested in being present in the moment, and in actions which promote the well-being of oneself and others. Implications from the findings suggest that both school administration and teacher education should pay special attention to the caring aspects of teaching, as they influence teachers' well-being and retention, as well as the pupils' learning. Health promotion interventions could benefit from these findings.
Ämnesord
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- Caring
- Teachers
- Well-being
- Hermeneutics
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)