SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-17800"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-17800" > University students...

University students linking limits, derivatives, integrals and continuity

Juter, Kristina, 1971- (författare)
Högskolan Kristianstad,Forskningsmiljön Learning in Science and Mathematics (LISMA),Avdelningen för Naturvetenskap,LISMA
 (creator_code:org_t)
2011
2011
Engelska.
Ingår i: Proceedings of the seventh congress of the European Society for Research in Mathematics Education <em> </em>. ; , s. 2043-2052
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Mathematical concepts are mentally represented differently depending on individual, context and existing conceptions of related concepts among other things. The present paper reports on a study of students‘ representations in analysis with an emphasis on the types of representations and the links they have between their representations. The data collection was designed to evoke different parts of the students‘ concept images and also to return to the concepts several times over time at every data collection session. The results show that formal and intuitive representations in combination are rare. The number of links between concepts is not in itself a measure of the quality of the concept image, as there is a vast number of erroneous links misleading the students to think they understand the concepts.

Ämnesord

SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Juter, Kristina, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Högskolan Kristianstad

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy