Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-19328" >
Play-responsive tea...
Play-responsive teaching in early childhood education
-
- Pramling, Niklas (författare)
- Göteborgs universitet
-
- Wallerstedt, Cecilia (författare)
- Göteborgs universitet
-
- Lagerlöf, Pernilla (författare)
- Göteborgs universitet
-
visa fler...
-
- Björklund, Camilla (författare)
- Göteborgs universitet
-
- Kultti, Anne (författare)
- Göteborgs universitet
-
- Palmér, Hanna (författare)
- Linnaeus University
-
Magnusson, Maria (författare)
-
- Thulin, Susanne (författare)
- Högskolan Kristianstad,Forskningsmiljön Learning in Science and Mathematics (LISMA),Forskningsmiljön Barndom, Lärande och Utbildning (BALU),Avdelningen för utbildningsvetenskap inriktning fritidshem och förskola,LISMA
-
- Jonsson, Agneta, 1958- (författare)
- Högskolan Kristianstad,Avdelningen för Pedagogik,Forskningsmiljön Barndom, Lärande och Utbildning (BALU)
-
- Pramling Samuelsson, Ingrid (författare)
- Göteborgs universitet
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9783030159573
- Cham : Springer, 2019
- Engelska 188 s.
-
Serie: International Perspectives on Early Childhood Education and Development ; 26
- Relaterad länk:
-
http://hkr.diva-port... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://link.springe...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This open access book develops a theoretical concept of teaching that is relevant to early childhood education, and based on children’s learning and development through play. It discusses theoretical premises and research on playing and learning, and proposes the development of play-responsive didaktik. It examines the processes and products of learning and development, teaching and its phylogenetic and ontogenetic development, as well as the ‘what’ of learning and didaktik. Next, it explores the actions, objects and meaning of play and provides insight into the diversity of beliefs about the practices of play. The book presents ideas on how combined research and development projects can be carried out, providing incentive and a model for practice development and research. The second part of the book consists of empirical studies on teacher’s playing skills and examples of play with very young as well as older children.
Ämnesord
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- bok (ämneskategori)
- Av författaren/redakt...
-
Pramling, Niklas
-
Wallerstedt, Cec ...
-
Lagerlöf, Pernil ...
-
Björklund, Camil ...
-
Kultti, Anne
-
Palmér, Hanna
-
visa fler...
-
Magnusson, Maria
-
Thulin, Susanne
-
Jonsson, Agneta, ...
-
Pramling Samuels ...
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
och Pedagogik
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
- Delar i serien
- International Pe ...
- Av lärosätet
-
Högskolan Kristianstad